Zamieszczone przez maciek1
Opadający wskaźnik temperatury
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
-
-
Ogrzewanie wnetrza pracuje OK. Tzn. po okolo 15-20 min jazdy juz bucha cieple powietrze, niezaleznie co tam pokazuje wskaznik temp.
Pozdrawiam,
Maciek
[ Dodano: Sob 02 Gru, 06 10:56 ]
Gdzie na tym schemacie umiescilibyscie czujnik temp. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ht=schemat+n75
?
(ewentualnie obok czego )Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
Komentarz
-
-
chyba jakaś moda na te padające czujniki czy termostaty w tym roku.
ja mam identyczny problem jak tutaj opisuje założyciel postu, silnik się w miarę rozgrzewa szybko temperatura z reguły nie dochodzi do 90, piszę z reguły bo po prostu czasami jest ok.
powiem tam we wtorek będę wymieniał termostat, że mam pare rzeczy do wymiany u mechanika to i poświęci się i dogrzebie się do temostatu.
nawiązując jeszcze do objawów to jeżdząc po mieście można faktycznie złapać wkońcu tem 90, ale dzisiaj jechałem w trasie i nie ma szans aby autko zagrzało się do 90
na mój gust to termostat bo powiem szczerze że jeżdze tak już 3 tydzień i spalanie mi ciutke wzrosło, także obstawiam na to.
oczywiście jak wymienie to nie omieszkam napisać czy to to było przyczyną
Z wyrazami szacunkuGoldens vel Kris o poranku
Komentarz
-
-
Witam Panowie jak pisalem wczesniej po zmianie czujnika wskazanie na szafie przestalo skakac ale jest cos innego po przejechaniu 5 km silnik nie jest cieply na szafie jest ok 70 st a co bedzie w mrozy :cry: , juz gdy jest 90 st wystarczy stanac na 2 min oczywiscie z wlaczonym silnikiem i ogrzewaniem a temperatura spada na 70 st jest to na tyle dziwne , ze przy wymianie plynu zmienilem termostat , czy trafilem na zly :?Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Paweł Twłaśnie przejrzałem i trochę poobserwuję i sprawdzę błędy, nie ma się co spieszyć z wymianą, bo nie wiadomo czy czujnik czy termostat.
czujnik to koszt 30-40zł....wymiana trwa ok. 20s.
u mnie był dokładnie ten sam objaw, czujnik wymieniony>kłopot z głowyNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
ja dzis oddalem samochod do majstra wby wymienil termostat. Wiec jak bedzie dalej temp. falowala to znaczy ze czujnik jest dead. Zreszta wydaje mi sie ze przyzdechly termostat jest grozniejszy od padnietego czujnika, bo sie silnik wychladza a to jest dieslu ponoc niezdrowe...ale moze mi sie tylko wydaje generalnie z mechanika mam niewiele wspolnego
[ Dodano: Pią 22 Gru, 06 09:23 ]
Wymienilem termostat ale dalej mi wskazowka temp. opada i wraca spowrotem (jak cos mocniej depne).
Moze za malo w gary daje?
jezdze pomiedzy 1500 -2500 obrotow przez 90 % czasu.Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
Komentarz
-
-
chyba jednak czujnik. Jazda przy takich obrotach nie ma wpływu na wskazania temp. Jak pozostawisz na uruchomionym silniku na postoju przez dłuższą chwilę to wskaznik temp. po nagrzaniu też wskaże temperaturę bez wachań, : tzn. będzie na tym samym poziomie :mikolajO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Jako ze jestem po wymianie termostatu a problem nie ustal, postanowilem sprawdzic czy aby nowy termostat jest sprawny. W tym celu zastosowalem metode ktora zasugerowal jeden z kolegow z forum.
Odpalilem silnik i dotykalem gorna rure ktora wchodzi do chlodnicy aby sprawdzic czy zrobi sie ciepla zanim wskaznik temp. sie podniesie, co by oznaczalo ze termostat jest niesprawny ( bo podaje odazu ciecz chlodzaca do chlodnicy pomino ze sinik jest zimy).
Jako ze jestem laikiem samochodowym, a zanim pojade do mechanika z reklamacja chcialym miec pewnosc, czy o ta rure chodzi ?
Oraz czy termostat sie jakos reguluje ?
[ Dodano: Sob 23 Gru, 06 11:33 ]
Byla ona ciepla pomino tego ze wskaznik temp. byl caly czas na zero.Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
Komentarz
-
-
maciek1 rura - górna, którą zaznaczyłeś zagrzeje się szybko. Powinieneś sprawdzić nagrzewanie się dolnej rury. Termostat znajduje się na wejściu dolnego węża z chłodnicy do silnika i w tym miejscu jest zamykany lub otwierany przepływ przez chłodnicę. Termostat jest nie regulowany i nie naprawialny. Na zdjęciu żółtą strzałką jest zaznaczony kierunek przepływu czieczy chłodzącej.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Dzięki za zaangażowanie i pomoc.
Wyszedłem teraz do auta i sprawdziłem. Odpaliłem silnik i poczekałem około 10 – 12 minut, co jakiś czas sprawdzałem temperaturę przewodów wchodzących do chłodnicy.
Oto, co zauważyłem:
Przewód dolny jest zimny w porównaniu z górnym tzn., gdy górny jest wyraźnie gorący, podczas gdy dolny jest minimalnie letni, (ale generalnie da się wyczuć ciepło buchające z samego silnika, więc się pewnie też od tego trochę rozgrzał).
Dotykałem też samej chłodnicy i jest zimna.
Po około 15 minutach stania przy aucie wskazówka temperatury dalej była w pozycji zero (temperatura na polu 3 stopnie).
Sorry jeśli filozofuje, ale zastanawia mnie, czemu przewód górny jest gorący, podczas gdy dolny jest zimny, zawsze mi się wydawało jak cos wpływa to tez powinno wypłynąć. To chyba działa tak jak na tym rysunku, (jeśli się nie mylę - jestem laikiem).
Po prostu, skąd się bierze ciepła ciecz w górnym przewodzie skoro nie ma obiegu przez chłodnice, ponieważ jest termostat zamknięty.Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
Komentarz
-
-
Dzieki za odpowiedz.
Czy to oznacza ze czujnik temperatury jest podlaczony tylko to duzego obiegu ?
Termostat pracuje cyfrowo czy analogowo (wiem ze to element czysto mechaniczny ale chodzi o sama koncepcje) ? tzn. moze sie otworzyc troszeczke czy albo jest calkiem otwarty albo calkiem zamkniety ?
Pozdrawiam,
MaciekOctavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maciek1Po prostu, skąd się bierze ciepła ciecz w górnym przewodzie skoro nie ma obiegu przez chłodnice, ponieważ jest termostat zamknięty.
Aby sprawdzić termostat należy poczekać aż temperatura silnika będzie bliska 90st i wtedy nastąpi otworzenie termostatu i dolna rura momentalnie się rozgrzeje.
Za wcześnie zakończyłeś testy
Wg mnie na 99% Twój termostat jest OK!!
Gdyby był zepsuty to odrazu wszystko by się rozgrzewało równomiernie - górny wąż, chłodnica, dolny wąż.
Zamieszczone przez maciek1Termostat pracuje cyfrowo czy analogowo (wiem ze to element czysto mechaniczny ale chodzi o sama koncepcje) ?
pozdrO1 - AGR była
jest O2FL i Honda Jazz 1.4
Komentarz
-
-
A dokładnie to w silniku 1,9 TDI znajduje się w tym elemencie zaznaczonym zielonym kółkiem. Jest on zamontowany od strony przegrody silnika (patrząc od przodu auta-na tylnej stronie silnika).O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
Komentarz